Skip to main content

“Wat ruik jij lekker"

“Wat ruik jij lekker.” Wat is het toch altijd fijn om dat compliment te krijgen. Zo kreeg ik ook vandaag deze aangename opmerking mijn richting uit gestuurd, en het doet toch altijd deugd.

Wat is het toch altijd fijn om dat compliment te krijgen. Zo kreeg ik ook vandaag deze aangename opmerking mijn richting uit gestuurd, en het doet toch altijd deugd.
“Maar Karolien, waarom deel je dit, dit heeft toch niets te maken met hoe je overkomt?”
 
Net heel erg wel!
 
Wist je dat een eerste indruk gemaakt wordt door 3 factoren volgens het model van Albert Mehrabian?

  •  55% lichaamstaal, non-verbale communicatie
  •  38% jouw stem en intonatie
  • ·7% jouw gesproken woorden.


Weet dat in die 55% alles zit wat betrekking heeft tot jouw voorkomen: de houding van jouw lichaam, de kleding die je draagt, maar ook de boodschap die je verspreidt volgens hoe je ruikt.
 
Een mens bepaalt of hij/zij iemand leuk (of aantrekkelijk 😊) vindt op basis van de geur. We zijn nog altijd een beetje oermens, weet je wel…
Vriendschappen, relaties (zakelijke- en liefdesrelaties) bepaalt men op basis de reactie van onze hersenen op elkaar, en dus ook elkaars geur.
 
Wil je een goede eerste indruk maken, of een goede blijvende indruk? Dan bepaalt jouw authenticiteit dit. Hoe je loopt, hoe zelfzeker je overkomt, hoe fijn je je voelt in de kleding die je draagt, en dus ook hoe aangenaam jouw parfum is voor de ander.
 
Het is evenzeer de kers op de taart, maar evengoed de basis van alles.
Wil je er staan, wil je goed overkomen, wil je jouw boodschap uitdragen zoals je die echt zelf wil?
Kies dan een parfum dat past bij jou en jouw persoonlijkheid: zacht, kruidig, pittig, opvallend, mysterieus, … de keuze is aan jou.
En of een parfum écht bij je past, dan is de zuurtegraad van jouw huid hier de bepalende factor in.
Een parfum is daarom niet altijd even lekker bij de ene persoon als bij de andere.
 
Denk er bij gevolg gerust ook over na welke indruk je wil nalaten bij het kiezen van jouw volgende geurtje, welk gevoel je bij de ander wil nalaten.
“Because people will forget what you said, they will forget what you did, but they will never forget how you made them feel.”
 
#inzicht #eersteindruk #parfum #stylesandstoriesbykaroliendenoo